26 września 2005
15:30
"Silent Treatment" - owoc współpracy Pati Yang ze znakomitościami
I oto narodziła się kolejna płyta Pati Yang... Zatytułowała ją "Silent Treatment" (czyli "Ciche Dni", lub "Leczenie ciszą"...), ponieważ wraca po tak długim i pełnym emocji czasie.
W ciągu siedmiu lat od momentu wyjścia "Jaszczurki", współpracowała z wieloma niezwykłymi artystami, od których bardzo dużo się nauczyła. Te kontakty w dużym stopniu wpłynęły na kształt jej płyty. Byli to m.in. zespół The Free Association, David Holmes (m.in. kompozytor i producent ścieżki dźwiękowej do filmu Ocean's 11 i Ocean's 12), David Arnold (kompozytor muzyki do przygód Agenta 007, znany również ze współpracy z Natachą Atlas oraz Shirley Bassey jako The Propellerheads.
David Arnold wystąpił gościnnie na płycie Pati w utworze "1986" solo na Wurlitzer. Odbyło się to przy okazji powstawania ostatniej ścieżki dźwiękowej do Tomorrow Never Dies, gdzie nagrywała wokale do jednej ze scen. Potem pojawiło się jeszcze parę kolaboracji m.in. z Martiną Topley-Bird (muza i partnerka Tricky'ego) przy jednym z numerów dla The John Spencer Blues Explosion, we współpracy z The Free Association nad ścieżką dźwiękową do filmu Code46.
Płyta "Silent Treatment" powstała w legendarnym Air Studio, należącym do Sir George'a Martina, z użyciem równie legendarnego fortepianu pamiętającego Johni Mitchell, Radiohead, czy też - dwie ostatnie płyty Coldplay.
Za brzmienie płyty odpowiedzialny jest producent Steve Hilton znany ze współpracy między innymi z Massive Attack, U2, Depeche Mode, Pulp, Craig Armstrong, Scott Walker. Jeden z utworów, "Pretty Fin", znajdzie się na płycie w wersji zremiksowanej przez Keith'a Teniswooda (połowa jednego z legendarnych brytyjskich duetów cutting edge dance/electronic - Two Lone Swordsmen).
Podczas nagrań do płyty Pati miała zaszczyt pracować także ze wspaniałymi gitarzystami takimi jak Leo Abrahams, współpracujący m.in. z Brinem Eno oraz Robertem Sadowskim, jej bliskim przyjacielem i współduchem jeszcze z zespołu Robot i czasów "Jaszczurki".
Premiera "Silent Treatment" 1 października
(EMI Music)
![[img:1:L]](/img/artykuly/zdjecia/silent-treatment-owoc-wspolpracy-pati-yang-ze-pati-yang-10710-min.webp)
David Arnold wystąpił gościnnie na płycie Pati w utworze "1986" solo na Wurlitzer. Odbyło się to przy okazji powstawania ostatniej ścieżki dźwiękowej do Tomorrow Never Dies, gdzie nagrywała wokale do jednej ze scen. Potem pojawiło się jeszcze parę kolaboracji m.in. z Martiną Topley-Bird (muza i partnerka Tricky'ego) przy jednym z numerów dla The John Spencer Blues Explosion, we współpracy z The Free Association nad ścieżką dźwiękową do filmu Code46.
Płyta "Silent Treatment" powstała w legendarnym Air Studio, należącym do Sir George'a Martina, z użyciem równie legendarnego fortepianu pamiętającego Johni Mitchell, Radiohead, czy też - dwie ostatnie płyty Coldplay.
Za brzmienie płyty odpowiedzialny jest producent Steve Hilton znany ze współpracy między innymi z Massive Attack, U2, Depeche Mode, Pulp, Craig Armstrong, Scott Walker. Jeden z utworów, "Pretty Fin", znajdzie się na płycie w wersji zremiksowanej przez Keith'a Teniswooda (połowa jednego z legendarnych brytyjskich duetów cutting edge dance/electronic - Two Lone Swordsmen).
Podczas nagrań do płyty Pati miała zaszczyt pracować także ze wspaniałymi gitarzystami takimi jak Leo Abrahams, współpracujący m.in. z Brinem Eno oraz Robertem Sadowskim, jej bliskim przyjacielem i współduchem jeszcze z zespołu Robot i czasów "Jaszczurki".
Premiera "Silent Treatment" 1 października
(EMI Music)
reklama