
Festiwal Mozartowski trwa
Tradycyjnie jak w każdy poniedziałek, 27. Festiwalowi Mozartowskiemu towarzyszyło wydarzenie z cyklu Mozart OFF – Mozart na Placu Defilad.
Co tydzień o godzinie 18.00 Warszawska Opera Kameralna zaprasza na Plac Defilad, gdzie na plenerowej scenie, można nieodpłatnie posłuchać muzyki Mozarta zarówno w klasycznych jaki i mniej klasycznych interpretacjach. Tym razem melomani zgromadzeni na leżakach wokół sceny mogli wysłuchać Kwartetu Smyczkowego “Warsaw Opera Quartet” z towarzyszeniem Marka Brachy – fortepian i Michała Kazimierskiego – kontrabas. W programie koncertu oczywiście wykonane zostały utwory W. A. Mozarta: Divertimento D-dur KV 136, Kwartet smyczkowy nr 19 C-dur „Dysonansowy” KV 465 i Koncert fortepianowy nr 12 A-dur KV 414.
19 czerwca 2017
MSZA C-MOLL KV 427
Kościół oo. Barnabitów pw. św. Antoniego Marii Zaccarii
Piękne, przejmujące dzieło Wolfganga Amadeusza Mozarta w którym kompozytor pokazał nie tylko wyżyny liryzmu w ariach, ale również kunszt polifoniczny, którego przejawem są partie chóralne. Pracę nad dziełem Mozart rozpoczął latem 1782 roku, ale nie ukończył go. Jeśli sięgniemy do adnotacji kompozytora to premiera miała miejsce 26 października 1783 roku w Kościele Św. Piotra przy wtórze aplauzu całego środowiska. Jeśli zaś wierzyć zapiskom z tamtego czasu, premierę poprzedziła tylko jedna próba. Samo dzieło wykraczało znacznie przed standardy swojej epoki. Wzniosłość „Kyrie” i monumentalny 8-głosowy podwójny chór w „Qui tollis”, kontrastujące „Gloria” i „Cum sancto spiritu” czy zachwycająca do dzisiaj aria „Laudamus te”, to wszystko niezbicie dowodzi geniuszu salzburskiego Mistrza. To przejmujące dzieło wykonane było przez ponad 80 artystów; solistów: Annę Mikołajczyk – sopran, Annę Radziejewska – mezzosopran, Aleksandra Kunacha – tenor, Dariusza Górskiego – bas, Zespół Wokalny Warszawskiej Opery Kameralnej, którym towarzyszył Zespół Instrumentów Dawnych Warszawskiej Opery Kameralnej Musicae Antiquae Collegium Varsoviense pod dyrekcją Wojciecha Semerau-Siemianowskiego.