
29 sierpnia 2022
20:53
Bloodmist i Tricratops w Warszawie
Już 11 września muzycy z legendarnego Kayo Dot pod dowództwem Tonyego Drivera zagrają w Warszawie wraz z polskim składem Triceratops.
Bloodmist:
Od 2010 r. Jeremiah Cymerman (klarnet, elektronika), Toby Driver (bas) i Mario Diaz de Leon (synthy, automat perkusyjny) eksplorują swoją unikalną drogę do improwizacji, czerpiąc z dark ambientu, noise’u i metalu, by tworzyć surrealistyczne pejzaże dźwiękowe. Wszyscy trzej mają doświadczenie z twórczością solo: Cymerman jako improwizator, producent i orędownik muzyki eksperymentalnej w autorskim podcaście 5049 Records; Driver jako solista i frontman nieskończenie eklektycznego Kayo Dot; wreszcie Diaz de Leon, który w swojej twórczości porusza się między muzyką klasyczną, elektroniczną i metalową.
Na drugim albumie Phos, wydanym w 2020r, zespół ugruntował swoje charakterystyczne brzmienie, łączące elegijne dźwięki klarnetu Cymermana, zniekształcony bas Drivera przywołujący na myśl odległe wymiary oraz zmienny rytm perkusji i synthowe riffy Diaz de Leona. Arc, trzeci album Bloodmist, powstał w listopadzie 2020 w uznanym Pioneer Works w Brooklynie z udziałem realizatorów Justina Frye i Federico Escalante. Przez 2 wieczory zespół działał w przepastnych wnętrzach 19-wiecznej huty żelaza, co zaowocowało prawie 4-godzinnym materiałem. 4 utwory, które ostatecznie znalazły się na albumie, zmiksował Marc Urselli w East Side Sound.
Arc to nie tylko filmowe, przestrzenne dźwięki; tytuły utworów to miejsca, gdzie udokumentowano uderzenie meteorytu. Co ciekawe, daty poszczególnych uderzeń odpowiadają kluczowym momentom w historii zespołu, tj. 2007 - pierwsze spotkanie, 2012 - pierwszy koncert pod szyldem Bloodmist, 2020 - wydanie drugiej płyty. Trwający niecałą godzinę album jest przesiąknięty pierwotnym brzmieniem stopy z Mooga w stroju opuszczonym do dolnego B, za pomocą której Diaz de Leon nieustannie tworzy kontrastowe kształty. Dynamiczna perkusja stanowi punkt ciężkości dla uniwersum pełnego różnych gęstości i barw; słychać tu melodyjne pasaże modalne, rozrzedzone klimaty elektroakustyczne i iście piekielną atmosferę. Wszystko to tworzy doskonale dostrojony dźwiękowy dialog trzech wyjątkowych artystów.
Na drugim albumie Phos, wydanym w 2020r, zespół ugruntował swoje charakterystyczne brzmienie, łączące elegijne dźwięki klarnetu Cymermana, zniekształcony bas Drivera przywołujący na myśl odległe wymiary oraz zmienny rytm perkusji i synthowe riffy Diaz de Leona. Arc, trzeci album Bloodmist, powstał w listopadzie 2020 w uznanym Pioneer Works w Brooklynie z udziałem realizatorów Justina Frye i Federico Escalante. Przez 2 wieczory zespół działał w przepastnych wnętrzach 19-wiecznej huty żelaza, co zaowocowało prawie 4-godzinnym materiałem. 4 utwory, które ostatecznie znalazły się na albumie, zmiksował Marc Urselli w East Side Sound.
Arc to nie tylko filmowe, przestrzenne dźwięki; tytuły utworów to miejsca, gdzie udokumentowano uderzenie meteorytu. Co ciekawe, daty poszczególnych uderzeń odpowiadają kluczowym momentom w historii zespołu, tj. 2007 - pierwsze spotkanie, 2012 - pierwszy koncert pod szyldem Bloodmist, 2020 - wydanie drugiej płyty. Trwający niecałą godzinę album jest przesiąknięty pierwotnym brzmieniem stopy z Mooga w stroju opuszczonym do dolnego B, za pomocą której Diaz de Leon nieustannie tworzy kontrastowe kształty. Dynamiczna perkusja stanowi punkt ciężkości dla uniwersum pełnego różnych gęstości i barw; słychać tu melodyjne pasaże modalne, rozrzedzone klimaty elektroakustyczne i iście piekielną atmosferę. Wszystko to tworzy doskonale dostrojony dźwiękowy dialog trzech wyjątkowych artystów.
TRICRTOPS:
Jędrzej Łagodziński - sax;
Wojtek Kurek - drums;
Radosław Włodkowski - analog synths; live sampling & transforming both of the above-mentioned.
Jędrzej Łagodziński - saksofonista, idealista, poszukiwacz. LOVE, Spectral Songs, HUM, The Love And Beauty Seekers, The Kryptonauts, Pimpono Ensemble, wydawnictwo Love & Beauty Music.
Wojtek Kurek - góral, cygan, słoik. perkusista, najlepszy przyjaciel muzyka.
Chryste Panie, Szpety, Paper Cuts, Warten, woal, wojtek kurek.
Radosław Włodkowski - człowiek rezonansu.
fixedmachine, Jędruch / Włodkowski, Meat Jam C, Dadavoodoo.
Jędrzej Łagodziński - sax;
Wojtek Kurek - drums;
Radosław Włodkowski - analog synths; live sampling & transforming both of the above-mentioned.
Jędrzej Łagodziński - saksofonista, idealista, poszukiwacz. LOVE, Spectral Songs, HUM, The Love And Beauty Seekers, The Kryptonauts, Pimpono Ensemble, wydawnictwo Love & Beauty Music.
Wojtek Kurek - góral, cygan, słoik. perkusista, najlepszy przyjaciel muzyka.
Chryste Panie, Szpety, Paper Cuts, Warten, woal, wojtek kurek.
Radosław Włodkowski - człowiek rezonansu.
fixedmachine, Jędruch / Włodkowski, Meat Jam C, Dadavoodoo.
reklama